Виховна робота

Дорожній рух. Цікаві факти.

На Заході придумали своєрідний засіб впливу — дорожні стенди-«нагадувалки» для водіїв і пішоходів. Ось деякі з них, що зустрічаються на тра­сах Італії, Англії, Голландії та Німеччини:
«Ті, кому не вистачає часу почекати на переході, зможуть одержати до­датковий час на кладовищі».
«Поступайтеся дорогою тим, хто їде із швидкістю більше за 160 км/год,— вони поспішають до патологоанатома».
«Єдине, що виправдовує пішоходів, що переходять вулицю перед маши­нами, які рухаються,— це репутація нашої «швидкої допомоги». Усі зна­ють, як добре вона працює».
«Пішоходи! Не вибирайте із усіх дарованих вам прав тільки одне — на останню допомогу».
«Пам'ятайте, що природа недосконала. Автомобілі вона забезпечила зап­частинами, пішоходів — ні».
У тайванському національному парку Юшан спорудили перший і єди­ний у світі надземний перехід для мавп у вигляді підвісного моста. Цей міст дозволяє мавпам спокійно перебиратися через переповнену автомобі­лями дорогу. «Спочатку тварини були злегка налякані і їх доводилося при­манювати фруктами. Але незабаром вони звикли, і зараз із задоволенням користуються переходом»,— сказав один із доглядачів парку. Правда, де­які несвідомі макаки продовжують порушувати правила дорожнього руху, але їх значно менше.
Виявляється, якщо вас заляпав брудом автомобіль, можна вима­гати через суд компенсацію матеріальних збитків, якщо ви запам'я­тали номер автомашини і знайшли декілька свідків. Правда, водій «мерседеса», у свою чергу, може подати в суд на «Укравтодор», ос­кільки він заляпав вас брудом не через велику швидкість, а через вибоїни на дорозі.
Влада Бангкока зібралася провадити широкомасштабну опера­цію по вигнанню слонів із вулиць тайської столиці, оскільки ці тварини стають винуватцями вуличних пробок і зіткнень із авто­транспортом.
Однак власники тварин заявили, що повернення слонів у джунглі неможливе, тому що вони від народження жили разом із людьми і втратили інстинкти мешкання в природі. Більше того, за їхніми словами, не продумана владою операція може призвести до нападів голодних слонів на селища. Таким чином, репатріація улюбленців жителів Бангкока і іноземних туристів так і не здійсни­лася.
Безпеці дорожнього руху загрожують саме ті водії, які впевнені, що вони кращі за всіх,— до такого висновку дійшов психолог Тімо Лайєнел. У 99 випадках із 100 водій переоцінює свої здібності. Особ­ливо схильні їздити на великій швидкості і без поваги ставитися до інших учасників дорожнього руху молоді люди Протягом трьох років у Києві заплановано побудувати 70 підзем­них пішохідних переходів. Крім цього, на багатьох столичних ав­томагістралях установлять розділові бар'єри. Уже в цьому році та­кий бар'єр з'явиться на проспекті Ватутіна, який називають «трасою смерті»: тільки за перші п'ять місяців 2000 року тут загинуло 16 чоловік. Передбачені бар'єрні огорожі і на інших вулицях.
У березні 2000 року у Києві ДАІ разом із «Гала-радіо» провадили своєрідний експеримент: водії і пішоходи, які виконували Правила дорожнього руху, преміювались грошима. Так, пішохід, який пра­вильно переходив вулицю, або водій, який не забув вдягти паси безпеки, могли заробити по 10 гривень. А дотримання швидкісного режиму, норм екологічного законодавства або надання водіям пере- ваги у русі машинам із увімкненими проблисковими маячками і спец-сигналами оцінювалося у 20 гривень.

Немає коментарів:

Дописати коментар