Дорожній рух. Цікаві факти.
На Заході придумали своєрідний засіб впливу — дорожні
стенди-«нагадувалки» для водіїв і пішоходів. Ось деякі з них, що зустрічаються
на трасах Італії, Англії, Голландії та Німеччини:
«Ті, кому не вистачає часу почекати на переході, зможуть
одержати додатковий час на кладовищі».
«Поступайтеся дорогою тим, хто їде із
швидкістю більше за 160 км/год,— вони
поспішають до патологоанатома».
«Єдине, що виправдовує пішоходів, що переходять вулицю перед
машинами, які рухаються,— це репутація нашої «швидкої допомоги». Усі знають,
як добре вона працює».
«Пішоходи! Не вибирайте із усіх дарованих вам прав тільки одне —
на останню допомогу».
«Пам'ятайте, що природа недосконала. Автомобілі вона забезпечила
запчастинами, пішоходів — ні».
У тайванському національному парку Юшан спорудили перший і єдиний
у світі надземний перехід для мавп у вигляді підвісного моста. Цей міст
дозволяє мавпам спокійно перебиратися через переповнену автомобілями дорогу.
«Спочатку тварини були злегка налякані і їх доводилося приманювати фруктами.
Але незабаром вони звикли, і зараз із задоволенням користуються переходом»,—
сказав один із доглядачів парку. Правда, деякі несвідомі макаки продовжують
порушувати правила дорожнього руху, але їх значно менше.
Виявляється, якщо вас
заляпав брудом автомобіль, можна вимагати через суд компенсацію матеріальних
збитків, якщо ви запам'ятали номер автомашини і знайшли декілька свідків.
Правда, водій «мерседеса», у свою чергу, може подати в суд на «Укравтодор», оскільки
він заляпав вас брудом не через велику швидкість, а через вибоїни на дорозі.
Влада Бангкока
зібралася провадити широкомасштабну операцію по вигнанню слонів із вулиць
тайської столиці, оскільки ці тварини стають винуватцями вуличних пробок і
зіткнень із автотранспортом.
Однак власники тварин
заявили, що повернення слонів у джунглі неможливе, тому що вони від народження
жили разом із людьми і втратили інстинкти мешкання в природі. Більше того, за
їхніми словами, не продумана владою операція може призвести до нападів голодних
слонів на селища. Таким чином, репатріація улюбленців жителів Бангкока і
іноземних туристів так і не здійснилася.
Безпеці дорожнього
руху загрожують саме ті водії, які впевнені, що вони кращі за всіх,— до такого
висновку дійшов психолог Тімо Лайєнел. У 99 випадках із 100 водій переоцінює
свої здібності. Особливо схильні їздити на великій швидкості і без поваги
ставитися до інших учасників дорожнього руху молоді люди Протягом трьох років у
Києві заплановано побудувати 70 підземних пішохідних переходів. Крім цього, на
багатьох столичних автомагістралях установлять розділові бар'єри. Уже в цьому
році такий бар'єр з'явиться на проспекті Ватутіна, який називають «трасою
смерті»: тільки за перші п'ять місяців 2000 року тут загинуло 16 чоловік.
Передбачені бар'єрні огорожі і на інших вулицях.
У березні 2000 року у
Києві ДАІ разом із «Гала-радіо» провадили своєрідний експеримент: водії і
пішоходи, які виконували Правила дорожнього руху, преміювались грошима. Так,
пішохід, який правильно переходив вулицю, або водій, який не забув вдягти паси
безпеки, могли заробити по 10 гривень. А дотримання швидкісного режиму, норм
екологічного законодавства або надання водіям пере- ваги у русі машинам із
увімкненими проблисковими маячками і спец-сигналами оцінювалося у 20 гривень.
Немає коментарів:
Дописати коментар